Barnulj okosan!

Barnulj okosan!

2016-09-22

Mi, magyarok, a magunk útját járjuk. A világban a napozás, a napbarnított bőr divatja látszólag leáldozott, nálunk viszont továbbra is az számít jó megjelenésünek, aki már május elején bronzszínűre sült.

Megjósolható azonban, hogy hamarosan mi is beállunk a sorba: amint a közvéleményben tudatosul, hogy a ritkuló ózonréteg miatt az intenzív napozás hovatovább életveszélyessé vált, alighanem sokan váltanak majd barnáról fehérre. A nap káros hatásairól felesleges vitát nyitnunk, hiszen tényeken alapuló megállapítás. Az hogy a barna testszín szép-e, esztétikus e ez szubjektív kérdés. És mivel az ember gyarló sok mindenre képes a trendiségért, de ma már nem csak a nap az egyetlen barnulási lehetőség!

Érvek és ellenérvek, hogy milyen módszerrel és hogyan barnuljunk.

1. Nap
a. Érvek mellette
i. biológiai hatásai a napnak nagyon fontosak. A D-vitamin szintézishez a hétköznapjaink során a szabadban eltöltött néhány perc már elégséges, depressziós hangulatunkon pedig már a fény látványa is javít.

b. Érvek ellen:
i. Ultraibolya sugárzás közvetlen hatásai
1. napégés, bőrszárasság, szaruhártya-gyulladás
2. immunrendszer gyengülés (számos gyulladásos betegségre fokozottabb érzékenység)

ii. Ultraibolya sugárzás hosszú távú közvetett hatása
1. bőr korai öregedése, ráncosodása
2. bőrrák kialakulása
3. szürkehályog képződés

c. Fitt Tipp
i. Kiránduljunk a szabadba
ii. Napozzunk, de csak módjával és ne 11-15 óra között - Ha az árnyékod rövidebb, mint te, menekülj
iii. Használjunk a bőrtípusunknak megfelelő fényvédő faktoros napozótejet
iv. Különösen óvjuk a gyerekeket

2. Szolárium
a. Érvek mellette
1. A szoláriummal igény szerint, télen és nyáron, ellenőrzött körülmények között, biztonságosan barnulhat, szépülhet, relaxálhat.
2. Az UV sugárzás által termelt D-vitamin megelőzi a csontritkulást (osteoporosis), amely mára világszerte népbetegségnek számít.
3. A legújabb kutatási eredmények szerint a D-vitaminnak bizonyos rákfajták megelőzésében is fontos szerepe van: pl. mell-, vastagbél és prosztata-rák.
4. Különböző bőrgyógyászati panaszokra jó hatással van, pl.akne és neurodermitis gyógyítása.
5. Az UV sugárzás növeli a testi és szellemi teljesítőképességet.

b. Ellen érvek:
1. 16 éven aluliaknak nem ajánlott a szoláriumozás.
2. Rendkívül érzékeny bőrűeknek, akik a napon sem tudnak lebarnulni, szintén nem ajánlott a szoláriumozás.

Mindezeket egybevetve kijelenthetjük, hogy az ésszerű szoláriumozás alapelveit követve a szolárium használata olyan mértékben javítja egészségünket, közérzetünket, amelyről nem lenne érdemes lemondani!

 

 

 


Bejegyzéseink

2019-12-19

Rózsaszínben sokkal szebb a világ

2019-12-17

Hogy a legjobb szoláriumozni?

2019-12-14

Hányszor kell szolizzak, hogy látszódjon?

Rólunk mondták

Valós emberek, valós vélemények

 

 

Szolirend kalkulátor

A barnuláshoz nem szerencse kell, hanem tudás! Ezzel a néhány kérdésből álló teszttel megtudhatod, hogyan kell szoliznod a bőröd állapotának, színének megfelelő módon.

Kérdezd a szakértőt

Hallottál valamit, de nem tudod igaz-e? Félsz az esetleges káros hatásoktól? Minden szolizással kapcsolatos kérdésedre választ találsz nálunk!

Krémválasztó

Tudtad, hogy a száraz bőr nehezebben barnul? Ezért igen fontos, hogy használj a bőrtípusodnak megfelelő szolárium krémet. Itt megnézheted, mi illik hozzád!