D-vitamin a szoláriumból, biztonságosan

D-vitamin a szoláriumból, biztonságosan

2016-10-17

A D-vitaminokról tudjuk, hogy egyrészt táplálkozással vihetjük be, másrészt a napfényből vagy szoláriumból érkező UV-B sugárzás hatására képződik szervezetünkben.

Mivel azonban a hazai táplálkozási szokásaink között nem szerepel kiemelt helyen a tőkehal, tőkehalmáj, amely élelmiszerek pl. a tojás mellett biztosítják az elegendő D-vitamin bevitelt, gondoskodnunk kell arról, hogy ehhez a létfontosságú vitaminhoz rendszeresen hozzájussunk. Ez sokszor problémás, például azért, mert télen nem süt annyit a nap, így jóval kevesebb D-vitamin jut a szervezetünkbe, mint egyébként. Másrészt eszerint érdemes lenne minél többet napon tartózkodni, azonban éppen nyáron, amikor a legtöbbet süt a Nap, óva intenek ettől. A napból ugyanis nemcsak a pozitív hatást kiváltó, D-vitamint képző fény jön, hanem igen káros UV-sugarak is, amik viszont károsíthatják a bőrünket, illetve akár bőrrákot is okozhatnak. 


Csak óvatosan a Nappal

A nap segítségével sok D-vitaminhoz juthatunk ugyan, de valóban kockázatos túl sokat süttetni magunkat. És éppen ezen a ponton válik problémássá a dolog: ki mondja meg, hogy éppen milyen erős az UV-sugárzás, hogy mennyi az az idő, ami után már valóban kockázatos napozni? De ha ezt tudjuk is, vajon ennyi idő alatt is elegendő D-vitamint tudunk szerezni? Mekkora a kockázat ahhoz képest, amennyi D-vitamin jut a szervezetünkbe?

Ezek azok a kérdések, amik megmutatják, miért is veszélyes játék a napon feküdni nyáron. D-vitaminra ugyanakkor valóban szükségünk van, de azt sajnos senki nem fogja megmondani neked, hogy mikor, mennyi idő alatt, mennyit sikerül belőle a szervezetedbe juttatni. Éppen ezért ajánlott valami biztonságosabb módszer után nézni a D-vitamin pótlására.

A gond csak az, hogy a D-vitamin nem vihető be úgy, mint nagyjából az összes többi, vagyis nem tudod helyes táplálkozással biztosítani magadnak. Éppen ezért jó megoldás a szolárium.

Miért jobb, mint a Nap?

A szolárium azért jobb a napnál, mert biztonságos. Pontosan tudjuk, hogy a csövek milyen erős UV-sugarakat bocsátanak ki (ezek egyébként nem haladhatnak meg egy adott határértéket), megvannak a megfelelő eszközök a védekezésre, és a hozzáértő személyzet abban is segít, hogy mennyi időt tölthetsz biztonságosan a szoliban a bőrtípusod alapján. A D-vitamint a szolárium is biztosítja, így azt teljes biztonságban tudod a szervezetedbe juttatni, ellenőrzött körülmények között. Ráadásul télen sem kell aggódnod, hiszen szoliba bármikor mehetsz!

 


Bejegyzéseink

2019-12-19

Rózsaszínben sokkal szebb a világ

2019-12-17

Hogy a legjobb szoláriumozni?

2019-12-14

Hányszor kell szolizzak, hogy látszódjon?

Rólunk mondták

Valós emberek, valós vélemények

 

 

Szolirend kalkulátor

A barnuláshoz nem szerencse kell, hanem tudás! Ezzel a néhány kérdésből álló teszttel megtudhatod, hogyan kell szoliznod a bőröd állapotának, színének megfelelő módon.

Kérdezd a szakértőt

Hallottál valamit, de nem tudod igaz-e? Félsz az esetleges káros hatásoktól? Minden szolizással kapcsolatos kérdésedre választ találsz nálunk!

Krémválasztó

Tudtad, hogy a száraz bőr nehezebben barnul? Ezért igen fontos, hogy használj a bőrtípusodnak megfelelő szolárium krémet. Itt megnézheted, mi illik hozzád!